2020(e)ko abenduaren 8(a), asteartea

HERRIKO DENDEN EGOERA AZKEN URTEETAKO ALDAKETEN ONDORIOZ

 

Blogg honetan aztertuko dut herriko denden egoera gertaera batzuen ondorioz.

Orain dela urte batzuk bakarrik herriko dendak zeuden, baino urte hauetan  bi arazo orokorrean sortu dira:

1- Jendea merkatal zentroetan hasi zela erosten eta herriko dendetan erosteari utzi ziotela.

2- Jendea internetik hasi zen erosten eta horren ondorioz jendea herriko dendetan geroz eta gutxiago erosten du.

Merkatal zentroen eragin negatiboa herriko dendetan hasiko gara aztertzen. Merkatal zentroa hiritik kanpora sortzen diren eraikin handiak dira eta merkatal zentroen barruan denda multinazionalkak daude, adidibidez: Bershka; HM; Pull and Bear, Zara, Adidas, Nike....

Jendea urteak pasa ahala zentro komertzial hauetara joatea ohitu da eta urteeak pasta jendea geroz eta gehiago joaten da zentro komertzialetara eta jendea herrietako dendetan askoz gutxaigo erosten du eta zentro komertzialetan erostea jendea ohitu da urte hauetan. 

Hurrengo grafikoan 2002tik 2018ra  merkatal zentroek izan duten fakturazioaren bilakaera ikus dezakegu. Bertan fakturazioa %400a igotzen dela nabari da. Igoera hau oso altua da, beraz horren arrazoia ez da bakarrik urtetik urterako igoera normala baizik eta beste dendetatik "lapurtu" dituzten bezeroak ere.


MERKATAL ZENTROEN FAKTURAZIOA



Online erosketak egitea dendetan erosi ordez ordenagailutik edo beste objektu teknologiko batetik zerbait erostea da. Azken urteetan 1990 urtetik garrantzia eman zaio online erosketak egitea baino urteak pasa ahala geroz eta jende gehiago hasi dira gauzak online erosten kalean erosi ordez. Horien adibide on bat da urte honetan covid-19arekin gertatu dena. 2020ko Martxoak 15etik erosketak online horiek geroz eta gehiago egon dira zeren nola ezin ginen atera etxetik geroz eta jende gehiago hasi ziren erosten gauzak online. Adibidez: supermerkatu onlinetan, arropa dendak online(Nike, Adidas, Zara), teknologia online dendetan...

Hurrengo grafikoan ikusi dezakegu online merkatuen igoera, jendeak zer egiten duen esaten du online erosi baino lehenago eta azkenik 2. grafikoan ateratzen da online dendetako bezeroen adinaren eta sexoaren bataz bestekoa. Hoien %52a emakumezkoak dira eta %44,9 daukate 35 eta 54 urte artean.



Guzti hau esanda, gure herrietan gertatu daitekeena, dendak istea da eta ondorioz kaleak uztu daitezke. Hau saihesteko, bai dendariek eta baita kontsumitzaileek ere zerbait egin dezakegu. Alde batetik, dendariek bezeroei zerbitzu bikaina eman beharko diete eta baita ere promozioak eta deskontuak egin batzutan. Adibidez, Donostian asteburu batetan jai giroa prestatzen da jendea erostera joateko animatzeko. Bestetik, gu bezeroak nahiz eta internet eta zentro komertzialak erosoagoak izan batzutan, auzoko dendetara ere joaten saiatu behar gera. Norbaitek beste ideiren bat izango balu, ziur dendariek gustora jasoko zutela.





iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.