2021(e)ko urtarrilaren 14(a), osteguna

E- SPORTSen EBOLUZIOA

E-SPORTS

Hasieran bideojokuak  jendea entretenitzeko sortu zen. Horren adibide bat Nintendo da bideojokuen sorreraren hasieran  Nintedo Entertaiment deitzen zen( Nintendo entretenimiento).  Hortaz aparte, lehen bideojokuen sorreraren hasieran jendea bakarrik jolasten zuen beste pertsona batekin ezin zenuelako jolastu. Esan dezakegu Japon izan zela bideojokuen jaioterria. Hor sortu zen adibidez Super Mario Brosh(1985) eta Sega Sonic(1991). 


Azkeneko 10 urteetan, teknologiak bultzada handiak izan ditu eta honek bideojokuetan eragina izan du:


-  Lehenik bideojoku gero eta errealistagoak sortu dira. Konparatu ez gero lehen aipatu degun Super Mario Brosh pantalla oso txiki batean jolasten zen eta grafikoak sinpleak ziren. Orain bideojoku errealistena Uncharted 4 dela esan dezakegu. Joku hau plataforma askotan jolastu daiteke, grafikoak askoz errealistagoak dira eta lekuen zatiak eta pertsonaiak errealak dirudite.


- Orain bidejokouak izan duten aurreraketaren bidez jendearekin hitz egin, eta jendearen kontra eta beraiekin jolastu dezakezu jokuak hori baimentzen badu.

- Azkenik, E-sport ekipo eta hoietan adituak direnen artean edozein jokuko konpetitzio mundialak sortzen hasi dira, irabaztean sariak ematen eta geroz eta e-sport talde gehiago sortzen hasi dira konpetzio hoiek irabazten saiatzeko.





Grafiko honek bi gauz erakusten ditu: Naranjez E- Sportsek irabazi dituen errenta osoa ikusten da eta berdez  E-Sportek eduki duen audienzia azken urteetan. Grafikoak erakusten duen bezala ikus dezakegu aldaketa handi bat dagoela 2015 eko E- Sports eta 2020ko E-Sports artean. 2020 urtean E-Sportseko  sarrera totala 2015 ekoa baino 1163 milloi dolar handiagoa izan zen, hau da, 2015ean baino lau aldiz eta 188 milloi dolar gehiago irabazi ditu E-Sportsak 2020 urte honetan. Aldiz, audienzia asko ere hobetu da 2015koa doblatu eta horretaz aparte beste 129 milloi pertsonek ikusi dute E-Sports 2020 urtean. 


2016 urteean aldiz sarrerak 493 milloi dolarrekoa izan ziren eta audientzia 88 milloi igo zen 2015 ekin konparatuz, hau da 323 milloi pertsoneko audentzia. Azkenik 2017 urtean sarrerak 203 milloi igo ziren eta 65 milloi persona gehiago hasi ziren bidejokuak ikusten 2017an.


Orain arte esandako guztiaren ondorioz, ekonomian sektore berri bat jaio dela esan dezakegu. Sinema, Futbola, Musika kontzertuen tamainako sektore bat.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.