2018(e)ko urriaren 4(a), osteguna

Komertzio handiak ala txikiak?


       
KOMERTZIO HANDIAK ALA TXIKIAK?


         Azken urteetan, komertzio txikiak behera egin dute, hau da, komertzio handiak, teknologiazko denda, etab. arrakasta handia izan dute gaur egun, beraz normala den bezala komertzio txikiak behera egin dute, jendea nahiago duelako Internetetik zer o zer erosi edo merkatu handietan merkeagoa ateratzen zaielako. Eta hainbat komertzio txiki itxi dituzte hainbat arrazoirengatik, garrantzitsuenetariko bat krisia da.


         Komertzio txikiak badituzte ideia batzuk etorkizunerako, beraien lana arrakastatsuagoa izateko, baina ideia gehienak Internetari buruz doaz. Adibidez, Interneten hainbat web orri izatea, ez bakarrik herri horretako jendea erosteko, baizik eta mundu osoko jendea denda horretaz jakiteko eta denda horretan erosteko, edo baita ere zerbitzuaren kalitateari dagozkion gauzak hobetzea (garbiketa, apainketa...), jende asko ez sartu arren denda txikietara, pertsona bat sartuz gero eta iritzia txarra izanez gero, merkatua zulora joango da.


         Komertzio txikiak, desabantaila asko ditu: produktuak garestiagoak izatea (jende gutxi erosten dutenez denda mota hauetan, prezioa igo egin behar dute), kalitate onekoak ez izatea, hau da, 'marka zuria' izatea, batzuetan epez kanpokoak izatea. Horrez gain, hainbat abantailak ditu: komertzio txiki bat izanik, bezeroarekiko harremana gertuagoa da, beraz bezeroei arreta handiagoa ipiniko dute komertzio handietan baino, larrialdi bat izanez gero komertzio txikiak ondo datozkiguke normalean etxe azpian daudelako.


         Horren ondorioz, hasieran esan dudan bezala, komertzio handiengatik komertzio txikiak behera egin dute, eta hainbat komertzio txiki itxi dituzte, ekonomiari dagokionez.



Datu gehigarriak

  • Seinalatzen zen krisiaren erruz itxi zituztela 44.200 denda baino gehiago 2008 eta 2009 bitartean merkataritza-lokalak
  • Eguneko 100 komertzio txikien itxiera
  • Komertzio txikiak ez dira bere urterik onenak izaten ari, komertzio txikiaren salmenta zifrak 2017an hazi ziren % 1,2 aurreko urteari buruz, edo gutxienez hori da seinalatzen duena INE-ko (Instituto Nacional de Estadística) azken datua.



Bibliografia:

https://infoautonomos.eleconomista.es/crecimiento-empresarial/estrategias-para-el-pequeno-comercio/#poder-precios
https://www.publico.es/economia/pequeno-comercio-crisis-pequeno-comercio-10000-autonomos-bajan-persiana-1-ano.html
https://www.puromarketing.com/14/29852/quien-tiene-culpa-debacle-pequeno-comercio-espana.html
http://www.elsalmoncontracorriente.es/IMG/arton1404.jpg


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.